FORUM PESCUITUL - Pescar Hoinar prin Romania
Forumul pescarilor din Romania . Iti plac pestii , pescuitul , iesirile in natura ? Aici este locul tau de pe internet....Tehnici de pescuit , nade si momeli pentru pesti , scule de pescuit , barci pentru pescari , specii de pesti , discutii despre pescuit , aici le gasesti . Informatii despre balti , pesti rapitori, Delta Dunarii , pescuit pe Dunare , solunar, salau , crap , caras , stiuca , biban, voblere , twistere , lansete si mulinete pentru pescari, magazin de pescuit , retete , bors de peste , peste la gratar , peste la cuptor , plachie de peste....Pentru toti pescarii din Romania....FIR INTINS !
Lista Forumurilor Pe Tematici
FORUM PESCUITUL - Pescar Hoinar prin Romania | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUM PESCUITUL - PESCAR HOINAR PRIN ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
luana_21 pe Simpatie
Femeie
21 ani
Prahova
cauta Barbat
21 - 47 ani
FORUM PESCUITUL - Pescar Hoinar prin Romania / DISCUTII DIVERSE DESPRE PESCUIT / Barci pescuit  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Modigliani
Moderator

Din: Atlantida
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 8751
Orice ambarcatiune dispune de o flotabilitate efectiva, asigurata de volumul etans al carenei corespunzator liniei de plutire de plina incarcare şi de o rezerva de flotabilitate, asigurata de spatiul etanş al operei moarte, determinat de bordul liber si destinata sigurantei in navigatie pe ape agitate si in cazuri de inundare partiala. Rezultanta fortelor de flotabilitate are punctul de aplicatie in centrul de flotabilitate, care este centrul de carena. In cazul barcilor din fibra de sticla, rezerva de flotabilitate asigura plutirea barcii si in cazul rasturnarii acesteia, prin „flotoarele obligatorii” situate in spatiul prora, pupa si in peretele bordajului sau al carenei (cerinta obligatorie prin lege);
• Pescaj – inaltimea de la chila pana la linia de plutire a unei ambarcatiuni.
• Ruliu – oscilatie de rotatie „laterala” a unei ambarcatiuni, in jurul axei sale longitudinale;
• Babord – partea din stanga unei ambarcatiuni (privind de la pupa spre prora);
• Tribord – partea din dreapta unei ambarcatiuni (privind de la pupa spre prora);• Prora – partea anterioara a unei ambarcatiuni;
• Pupa – partea posterioara a unei ambarcatiuni;
• Bordaj – partile laterale ale ambarcatiunii, realizate din material lemnos, metal sau fibra de sticla;
• Carena – partea exterioara a corpului unei ambarcatiuni, situata sub linia de plutire;
• Linie de plutire – linia pana unde o ambarcatiune se scufunda in apa, la capacitatea de incarcarcare proiectata. La unele ambarcatiuni aceasta linie este marcata pe exteriorul bordajului, de catre producator;
• Etambou (oglinda) – partea posterioara (pupa) a unei ambarcatiuni, de regula dreapta si deosebit de rezistenta. De el se fixeaza carma (la barcile cu rame) sau motorul exterior (outboard motor). In cazul barcilor din fibra de sticla, oglinda este de regula intarita cu o placa metalica, pentru fixarea motorului (v. fig.2.).
Din punct de vedere al formei, oglinda poate fi de doua feluri:
- oglinda inalta, nedecupata (A) – accepta doar motor cu cizma lunga; avantaj: pot fi folosite motoare puternice => viteza mai mare, iar valul de pupa patrunde in barca doar in situatii exceptionale;
- oglinda joasa sau decupata (B) – accepta si motor cu cizma scurta; dezavantaj: la viteza maxima valul de pupa poate introduce apa in barca. De mentionat ca la anumite tipuri de ambarcatiuni (caiac, canoe, lotca etc.) oglinda lipseste, atat prora cat si pupa avand forma ascutita => coeficient de hidrodinamicitate maxim, deplasare mai lina fara val de pupa, mai usoara si mai rapida;
• Chila – elementul principal al scheletului unei ambarcatiuni, dispusa longitudinal la fundul acesteia, constituita dintr-o „grinda” rezistenta, de care se leaga etrava (la prora), etamboul sau oglinda (la pupa) si crivacele (transversal);
• Etrava – element de rezistenta, in continuarea chilei, care inchide corpul unei ambarcatiuni la extremitatea prorei; de regula extrem de rezistent, cu ajutorul ei barca deschizandu-si drumul prin apa;
• Crivac (crivace) – piesa de rezistenta din scheletul transversal al unei ambarcatiuni, legata de chila (in partea inferioara), de care se fixeaza bordajul; in cazul lotcilor traditionale, numarul crivacelor constituie indicativul de lungime al acestora;
• Copastie – element de rezistenta, in care se fixeaza capetele superioare ale crivacelor, constituind o bordura rigida (din lemn, metal, etc.) la partea superioara a bordajului unei ambarcatiuni;
• Punte – in cazul barcilor, partea acoperita a zonei prora, de extindere variabila; in cazul barcilor din fibra de sticla, in compartimentul puntii se afla unul din flotoarele obligatorii ale barcii (o masa de spuma poliuretanica) si uneori „camera ancorei”;
• Flotabilitatea sau starea de plutire – este una din principalele calitati nautice ale unei ambarcatiuni. Reprezinta capacitatea acesteia de a pluti cu o incarcatura data si la un pescaj determinat de legea echilibrului dintre greutatea navei si aceea a volumului de apa dezlocuit de partea sa imersa. Acest echilibru se exprima prin formula: G = V × d; in care: G = greutatea ambarcatiunii; V = volumul operei vii (carenei); d = densitatea apei;

– Notiuni si elemente structurale.

-  Etamboul (oglinda).

Din punct de vedere al sectiunii transversale si a pescajului, ambarcatiunile se pot imparti in trei mari categorii:
1. bordajul nu depaseste marginea exterioara a copastiei, carena este aproape plata => pescaj minim (c), stabilitate la ruliul lateral bun, optim pt. ape putin adanci, rezistenta la inaintare relativ mica;
2. bordajul depaseste marginea exterioara a copastiei, carena este mai putin plata => pescaj mediu (b), stabilitate la ruliul lateral foarte bun, rezistenta la inaintare, medie;
3. bordajul nu depaseste marginea exterioara a copastiei, forma hidrodinamica accentuata, carena este +/- ascutita => pescaj mare (a), stabilitate scazuta la ruliul lateral, rezistenta la inaintare minima; forma caracteristica barcilor de viteza.



– Sectiuni transversale si pescajul.


Cateva date referitoare la modelele de barci fabricate la noi:
In primul rand exista mai multi producatori. Cei mai cunoscuti pentru ambarcatiuni usoare sunt cei de la Plasma, Spat, Romcraft si American Nautics. Cei de la Spat cu cei de la Plasma au fost „frati” despartindu-se ulterior. Astfel, foarte multe dintre produsele lor se aseamana. Modelul Laguna 480, de exp. difera prin latime si hidrodinamicitate: Spat-ul are un model mai hidrodinamic, Plasma unul mai spatios.
In cele ce urmeaza vom prezenta cateva modele autohtone, dintre cele cu cel mai mare renume, specificatiile tehnice putand fi accesate pe site-urile producatorilor:
1. Laguna Minor – Cert este ca poate fi folosita mai mult pe lacuri si balti, dar nu este o problema mare nici pe Dunare. Aici nu curentul apei este problema, ci vanturile care bat de-a lungul fluviului, si fac valuri de aprox. 0,5 m, poate si mai mult. Laguna minor fiind mica, nu are nici greutate , rezulta lipsa stabilitatii. Pentru Delta si canalele ei, doi oameni pescuind la spinning vor fi foarte incantati, mai ales ca doua persoane o pot lua „in carca” extrem de usor. 2. Laguna 480 – Cea mai potrivita ambarcatiune pentru doua persoane. Merg si trei persoane foarte bine, mai ales daca aveti doar un echipament usor. Viteza maxima cu un motor de 15 CP este de 32 km/h (2 persoane) sau intre 15-20 km/h, cand este plina. Capacitatea maxima de incarcare este de 580 kg. Pentru exemplifcare, iata „inventarul bagajelor” de la ultima iesire in Delta: 4 persoane; 120 kg benzina; 4 rucsacuri; scule de pescuit; 2 lazi frigorifice; alte acareturi. Greutatea barcii este de aprox. 125 kg, poate fi luata pe sus de 4 persoane.
Probleme sesizate in timp:
- „lipsa” materialului de constructie; adica ar mai fi incaput vreo 2 cm de fibra de sticla in zonele cele mai expuse riscului de coliziune.
- tendinta de a lua apa prin pupa.

Motorul


Pentru inceput sa ne familiarizam cu cateva notiuni si caracteristici elementare ale motarelor exterioare (outboard engine):
• motor in 2 timpi (two-stroke) – avantaje: greutate mica, consum mai redus, de regula rezervorul de combustibil face corp comun cu motorul, relativ usor de reparat la „locul faptei”, mai ieftin. Dezavantaje: putere mica, zgomot puternic, mai poluant decat motorul in 4 timpi, necesita amestec de combustibil (benzina + ulei), oferta redusa din punct de vedere al modelelor disponibile;
• motor in 4 timpi (four-stroke) – avantaje: putere mare, silentios, functionare si in „ralantin” plus mers inapoi, fiabil, poluare redusa, gama foarte larga de marci, modele si dotari. Dezavantaje: greutate si consum mai mare, la majoritatea modelelor rezervor de combustibil separat de corpul motorului, reparatii doar la specialist, preturi mai mari;
• cizma – este bratul dintre corpul motorului si elice. Functie de lungimea lui exista doua variante constructive, pentru aproape fiecare marca si model: cizma lunga (TL, engl.) si cizma scurta (TS). (v. fig.4.). Acest element constructiv este deseori scapat din vedere la achizitionarea motoarelor de barca. Intotdeauna se va alege lungimea cizmei motorului in functie de tipul de oglinda al barci pe care vrem sa o motorizam. Trebuie avute insa in vedere urmatoarele:
- oglinda joasa (sau decupata), accepta atat motor cu cizma lunga cat si scurta; dezavantajul consta in faptul ca in cazul unui motor cu cizma scurta, la viteza maxima valul de pupa poate introduce apa in barca;
- motorul cu cizma lunga este insa mai dezavantajos in apele de mica adancime sau cu vegetatie submersa abundenta, iar efortul si timpul de basculare, al motorului, sunt mai mari; ultimul element este important in cazul apelor putin adanci sau cu obstacole submerse, unde deseori bascularea rapida a motorului „poate salva elicea” (valabil mai ales pentru apele interioare).

– Motorul si accesorii.


Referitor la capacitatea motorului, respectiv volumul cilindrului in centimetri cubi (cc), trebuie avut in vedere urmatorul fapt: cu cat numarul cc. este mai mic cu atat consumul de combustibil este mai redus. La ora actuala exista modele performante, care la valori mici ale capacitatii (cc) ofera puteri mari (CP). Problema este ca aceste motoare sunt mai sensibile, fiind concepute pentru a lucra la turatii si presiuni interne mai mari, in acest fel obtinandu-se o putere mai mare. Functionand la turatii mari, uzura este mai rapida si se pare ca sunt mai putin fiabile decat motoarele cu cilindree mare si regim de functionare la turatii mai mici, adica au o viata mai scurta. Atentie deci privind modul de folosire, intretinere si respectarea reviziilor recomandate de fabricant.
Peridocul
Daca v-ati cumparat barca si motor, obligatoriu veti avea nevoie si de un peridoc. Aceasta este o „remorca speciala” pentru transport.ambarcatiunilor prin tractare, cu automobilul din dotare. Valoarea greutatii suportate de peridoc este extrem de importanta, deoarece nu duci niciodata o barca goala. Ai de carat bagaje la greu, motor, veste salvare, etc. De regula, producatorii de ambarcatiuni livreaza si peridocurile, functie de tipul si greutate barcii. Exista si producatori de peridocuri la comanda, dar in acest caz va trebui fie sa indicati tipul, greutatea si dimensiunile ambarcatiunii, fie sa o deplasati la cel care fabrica peridocul. Oricum, la achizitionarea unui peridoc sunt importante doua elemente de baza: a/. sa fie omologat de RAR pentru circulatia pe drumuri publice; b/. instalatia electrica sa fie „etansa”. Acesta din urma caracteristica va permite sa introduceti-scoateti barca din apa, prin imersarea peridocului, fara ca instalatia sa electrica sa fie afectata. Ca o parere, pentru Laguna 480 si alte modele mai mici, este necesar doar un peridoc de 450 kg (capacitate de transport). Este mai mult decat suficient .

articol preluat copy/paste :    petstil.com/pescuit


pus acum 13 ani
   
azazel
Veteran

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1576
cine vrea sa dea pt. permisul de navigatie cat D  si are nevoie de materialul didactic sa imi de un mp

clasa D - certificat care da dreptul titularului sa conduca ambarcatiuni de agrement pe ape interioare.
Disciplinele de examen pt clasa D sunt:
1. Regulament de Navigatie pe Dunare - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=8
2. Marinarie - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=7
3. Conducerea si manevra ambarcatiunii cu motor - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=7

mult noroc 


_______________________________________
Domnule, de ce pescuiesti cu mucuri de tigara?
- Ca vreau sa prind un peste afumat!

pus acum 13 ani
   
grasutzu
Membru activ

Din: lisabona
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 67
[.
• Babord – partea din stanga unei ambarcatiuni (privind de la pupa spre prora);
• Tribord – partea din dreapta unei ambarcatiuni (privind de la pupa spre prora);• Prora – partea anterioara a unei ambarcatiuni;
• Pupa – partea posterioara a unei ambarcatiuni;
• Bordaj – partile laterale ale ambarcatiunii, realizate din material lemnos, metal sau fibra de sticla;
• Carena – partea exterioara a corpului unei ambarcatiuni, situata sub linia de plutire;
DE  MARE AJUTOR ... MS

Modificat de grasutzu (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la